Skip to content Skip to navigation

Projektni tim predvođen FOI-jem razvio AI asistenta za Moodle

Objavljeno: 25.07.2025

Tim Fakulteta organizacije i informatike, sastavnice Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji s austrijskom tvrtkom GTN Solutions, razvio je inovativnog AI asistenta za Moodle — sustav koji omogućuje studentima brze i personalizirane odgovore na pitanja vezana uz kolegije, ocjene i rokove, i to 24 sata dnevno.

Ovaj dodatak za Moodle, razvijen u sklopu Laboratorija za napredne tehnologije u obrazovanju, pod vodstvom prof. dr. sc. Igora Balabana, pomaže studentima da dobiju točne informacije odmah, bez čekanja na e-mail odgovore ili mogućih nesporazuma. Istovremeno, nastavnicima omogućuje veću učinkovitost u komunikaciji, bez da ih dodatno opterećuje.

Asistent je dizajniran kako bi odgovarao na najčešća studentska pitanja vezana uz pravila kolegija, strukturu ocjenjivanja, bodovne pragove i rokove. Umjesto ponavljanja istih informacija više puta tijekom semestra, nastavnici mogu pustiti asistenta da preuzme taj dio komunikacije. Isto tako, AI asistent koristi podatke iz Moodleovog dnevnika ocjena kako bi studentima pružio prilagođene informacije. Na primjer, student može upitati ima li dovoljno bodova za prolaz, što još treba napraviti za višu ocjenu ili do kada mora predati određeni zadatak.

Jednostavna i brza implementacija i niska cijena korištenja

Za postavljanje asistenta nisu potrebna nikakva tehnička znanja niti programiranje. Nastavnik može definirati pravila kolegija i aktivirati asistenta unutar jednog kolegija za manje od sat vremena, uz pomoć kratke online radionice. AI asistent koristi ChatGPT 4.1 Mini model, što znači da oko tisuću studentskih upita košta svega 2 američka dolara. Time je sustav financijski pristupačan i za obrazovne ustanove s ograničenim proračunom.

Pozitivni rezultati iz provedenog pilot-projekta

Pilot testiranje provedeno je sa 70 FOI-jevih studenata, koji su iskazali visok stupanj zadovoljstva i korisnosti sustava. Studenti su istaknuli da im asistent pomaže bolje razumjeti svoje obveze i napredak, dok su nastavnici primijetili smanjenje količine ponavljajućih upita. „Kroz ovu inicijativu FOI aktivno uključuje studente u razvoj naprednih tehnologija koje ne samo da unapređuju kvalitetu nastave, već omogućuju izravnu primjenu znanja i iskustava stečenih kroz međunarodne razvojne projekte u obrazovni proces“ističe profesor Balaban.

U suradnji s međunarodnim partnerima, FOI planira prijavu novog razvojnog projekta s ciljem daljnjeg unaprjeđenja ovog rješenja i njegovog šireg korištenja među sveučilištima. Cilj je da modul u skoroj budućnosti bude dostupan i u službenom Moodle repozitoriju.

VIRTUALNI ASISTENT_LETAK