Skip to content Skip to navigation

Promoviran sveučilišni udžbenik „Marketing - od papirusa do chatbota“ autora prof. dr. sc. Damira Dobrinića

Sveučilišni udžbenik „Marketing - od papirusa do chatbota“ autora prof. dr. sc. Damira Dobrinića, održana je u četvrtak, 1. lipnja 2023. godine u 9:00 sati u Vijećnici Fakulteta organizacije i informatike u Varaždinu. Knjigu je predstavio autor profesor Dobrinić, recenzent knjige prof. dr. sc. Kornelije Rabuzin, a uvodno je prisutne pozdravila dekanica Fakulteta prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep.

 

Knjiga je strukturirana u 22 poglavlja, u kojima se na 603 stranice sistematiziraju spoznaje oko korištenja novih tehnologija u području marketinga, te kako one utječu na transformaciju temeljnih (klasičnih) ideja marketinga.

Ovaj sveučilišni udžbenik Marketing – od papirusa do chatbota predstavlja opsežno djelo kojim se željelo zaokružiti danas aktualno i vrlo dinamično područje digitalnog marketinga. Koncepcijski je fokusirano na primjenu novih tehnologija u marketingu i nastoji u tom kontekstu pojasniti transformaciju dosadašnjeg tzv. tradicionalnog marketinga u digitalni. U tu je svrhu sadržaj oblikovan na način da pokriva tri osnovna međusobno povezana područja. Prvo uključuje osnove marketinga, direktni marketing i CRM, drugo digitalni marketing, a treće primjenu novih tehnologija u marketingu. Imao sam nekoliko motiva za pisanje ovog udžbenika, a jedan od glavnih je bio 'pokriti' sve marketinške kolegije sa relevantnom literaturom koja će studentima, osim znanja iz područja digitalnog marketinga, dati uvid i u osnove marketinga, pa sam na taj način i povukao paralelu tijekom pripreme udžbenika u protekle dvije i pol godine - kazao je autor profesor Damir Dobrinić.

Ovakvom koncepcijom udžbenika nastojalo se, s obzirom na različita marketinška predznanja, studentima omogućiti uvid u cjelokupnu marketinšku teoriju nužnu za lakše razumijevanje digitalnog marketinga i svih njegovih oblika i aktivnosti djelovanja. Radi se o sveobuhvatnom materijalu koji marketing pozicionira u kontektstu suvremenih tehnologija (umjetna inteligencija, društvene mreže, chatbot, veliki podaci, SEO, virtualna i proširena stvarnost...) u području marketinga. Činjenica je da te tehnologije uvelike utječu na marketing te da mu daju potpuno novu dimenziju. Na nizu primjera primjene vidljivo je kako te tehnologije trasformiraju maketinške procese te kako se primjenom istih može ostvariti konkurentska prednost. Djelo je pisano jednostavno i razumljivo te je opremljeno svim potrebnim elementima. Vidljivo je kako je autor uložio veliki napor u pripremi istog te mogu reći da nisam upoznat postoje li takva (slična) djela koja bi opsegom i tematikom pokrila spomenuta područja - naglasio je profesor Rabuzin.

Nove tehnologije radikalno mijenjaju život ljudi i dosadašnje marketinške paradigme, što se i odabirom naslova ovog djela željelo naglasiti. Veliki podaci, umjetna inteligencija, Internet stvari, virtualna i proširena stvarnost, Blockchain… tehnologije su od izrazite važnosti i za marketing te bez njihovog pojašnjenja i stavljanja u kontekst daljnjeg razvoja marketinga ovo djelo ne bi bilo potpuno. Poseban naglasak daje se velikim podacima i umjetnoj inteligenciji kao predvodnicima u kreiranju novim poslovnih i marketinških modela. 

Knjigu je recenzirao i prof. dr. sc. Tihomir Vrenešević s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu koji je u recenziji istaknuo da rukopis predstavlja vrijedno i značajno djelo koje će, ne samo studentima, pružiti odličnu podlogu za učenje i dobivanje osnovnih saznanja o transformaciji koju marketing doživljava kroz primjenu digitalnih tehnologija i djelovanja u digitalnom okruženju. Time predstavlja i vrijedan doprinos hrvatskom i sveučilišnom izdavaštvu kojem istih ili sličnih djela nedostaje.

S obzirom na koncept ovog sveučilišnog udžbenika on će sasvim sigurno biti od koristi i studentima i stručnjacima, ali i nastavnicima koji u svom radu više ili manje dodiruju ovu temu. Za sve ostale koje zanima još donekle tajnovit svijet digitalnog marketinga i praktične primjene novih tehnologija u marketingu ovaj udžbenik može biti zanimljivo i poučno štivo.

Promocija je okupila brojne profesore, nastavnike i predavače, a cijeli je događaj završio kratkim performansom na temu umjetne inteligencije, koji je izveo varaždinski glumac Zdenko Brlek.

Ovdje se nalazi poveznica na detalje sadržaja.

PREDGOVOR

VIDEO

Knjiga se može kupiti u FOI Shop-u.