Skip to content Skip to navigation

Održana promocija sveučilišnog udžbenika „Tamna strana marketinga“ prof. dr. sc. Damira Dobrinića

Na Fakultetu organizacije i informatike danas je svečano promoviran novi sveučilišni udžbenik „Tamna strana marketinga“, autora prof. dr. sc. Damira Dobrinića. Riječ je o vrijednom znanstveno-nastavnom djelu koje otvara važne rasprave o manje vidljivim, ali iznimno utjecajnim aspektima marketinškog djelovanja u suvremenom društvu.

U uvodnom dijelu programa predstavljena je znanstvena i stručna karijera profesora Dobrinića, koji je od 2009. godine zaposlen na FOI-ju, gdje predaje niz kolegija iz područja marketinga. Uz deset objavljenih knjiga i priručnika te bogato iskustvo iz gospodarstva, profesor Dobrinić dugogodišnji je predsjednik Hrvatske udruge za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), a aktivan je i kao urednik te voditelj brojnih projekata i konferencija.

Udžbenik „Tamna strana marketinga“ bavi se temama koje se rijetko sustavno obrađuju u klasičnoj marketinškoj literaturi – poput manipulacije potrošačima, etičkih dvojbi, skrivenih utjecaja i utjecaja tehnologije i umjetne inteligencije na kreiranje poruka. Cilj djela je potaknuti kritičko promišljanje o granicama marketinških praksi te pružiti nadogradnju postojećim znanjima iz ovog područja.

Dekanica Klačmer Čalopa, obraćajući se okupljenima, naglasila je važnost tematike kojom se udžbenik bavi te podršku Fakulteta izdavanju ovakvih djela koja spajaju znanstvenu utemeljenost s praktičnom relevantnošću. Recenzenti ovog sveučilišnog udžbenika, prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović (Sveučilište u Zadru), prof. dr. sc. Ante Rončević (Sveučilište Sjever) i izv. prof. dr. sc. Iva Gregurec (FOI), posebno su istaknuli hrabrost autora u otvaranju kompleksnih i ponekad kontroverznih tema te originalnost pristupa koji spaja teorijsku podlogu s etičkim pitanjima suvremenog marketinga. Autor, prof. dr. sc. Damir Dobrinić, zahvalio je svim suradnicima, recenzentima i studentima, naglasivši kako je cilj udžbenika educirati, ali i senzibilizirati buduće stručnjake za izazove koji se kriju iza naizgled neutralnih marketinških strategija.

Udžbenik na 310 stranica kroz 12 poglavlja analizira brojne slučajeve i teorijske okvire, čime predstavlja vrijednu dopunsku literaturu za studente, ali i korisno štivo za nastavnike, marketinške stručnjake i širu javnost. Knjiga „Tamna strana marketinga“ dostupna je za kupnju putem FOI webshopa.