Pod vodstvom prof. dr. sc. Blaženke Divjak, voditeljice Laboratorija za analitiku učenja na FOI-ju, osiguran je nastavak snažnih razvojnih i istraživačkih aktivnosti u području dizajna učenja, analitike učenja i umjetne inteligencije u obrazovanju. Projekt, vrijedan 400.000 EUR, traje od studenoga 2025. do listopada 2028. te je na natječaju Erasmus+ odobren kao prvi na listi u svojoj kategoriji, među manje od 10 % uspješnih prijava, a ujedno i jedini projekt Sveučilišta u Zagrebu.
U projektu sudjeluju:
- Sveučilište u Zagrebu - FOI (Hrvatska) – koordinator projekta
- Sveučilište Goethe Frankfurt (Njemačka)
- Sveučilište Oulu (Finska)
- Otvoreno sveučilište Katalonije – UOC (Španjolska)
- Sveučilište u Groningenu (Nizozemska)
U aktivnostima će sudjelovati i međunarodni eksperti s Otvorenog sveučilišta u Ujedinjenom Kraljevstvu, KU Leuvena te Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Projekt SAILeR nadovezuje se na prethodne Erasmus+ projekte RAPIDE i iLed, u okviru kojih je FOI razvio inovativni alat za dizajn učenja Balanced Design Planning (BDP) (learning-design.eu), danas korišten u više od 40 zemalja svijeta. Novi projekt omogućit će daljnji razvoj BDP-a, uvodeći novu perspektivu dizajna učenja koja kreće od vizije studijskog programa i s njim usklađenih kolegija. Nastavnici će pritom zadržati ključnu ulogu u donošenju pedagoških odluka, ali uz dostupnu podršku za smislen dizajn učenja, analitiku učenja te asistenta temeljenog na umjetnoj inteligenciji.
Cilj je angažirati najmanje 1000 nastavnika, potaknuti ih na promišljanje i oblikovanje inovativnih pristupa učenju i poučavanju, te im omogućiti korištenje dizajna učenja, analitike učenja i umjetne inteligencije na smislen i odgovoran način usmjeren na čovjeka.
Uskoro kick-off sastanak u Varaždinu
Pripremne projektne aktivnosti već su započele, a sljedeći korak bit će kick-off i koordinacijski sastanak koji će se održati 4. i 5. prosinca 2025. na FOI-ju u Varaždinu. Na sastanku će sudjelovati sve partnerske institucije, koje su dugogodišnji suradnici u prethodnim istraživačkim i obrazovnim inicijativama i projektima.
Tijekom dvodnevnog programa partneri će predstaviti projektne timove, dogovoriti ključne projektne procese i dokumente te započeti s radom na aktivnostima u radnim paketima, s posebnim naglaskom na radni paket Vision of Learning Design (Vizija dizajna učenja). Cilj je tog radnog paketa približiti dizajn učenja nastavnicima omogućavajući okolinu za „pričanje priče“, u kojoj mogu kreirati viziju svojeg dizajna učenja, kao dio BDP alata.
Projekt SAILeR predstavlja snažan iskorak u europskim nastojanjima da se obrazovanje prilagodi izazovima i mogućnostima koje donosi era umjetne inteligencije. Kroz interdisciplinarni rad i uključivanje vrhunskih međunarodnih stručnjaka, projekt će doprinijeti stvaranju etičnih, inovativnih i tehnološki naprednih pedagoških rješenja za budućnost visokog obrazovanja.

