Skip to content Skip to navigation

Održana konferencija Dizajn učenja u vrijeme umjetne inteligencije

O budućnosti umjetne inteligencije u obrazovanju raspravljalo je stotinjak stručnjaka. Od 30. lipnja do 2. srpnja 2025. održano je nekoliko događanja u sklopu projekata Erasmus+ Innovating Learning Design in Higher Education (iLed) i HRZZ Trustworthy Learning Analytics and AI for Sound Learning Design (TRUELA).  

Riječ je o projektima Fakulteta organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu koje vodi prof. dr. sc. Blaženka Divjak, a oba projekta imaju jaku međunarodnu dimenziju. Naime, partneri su na projektu iLed, uz FOI i Medicinski fakultet (MEF) Sveučilišta u Zagrebu, i sljedeća renomirana sveučilišta: Sveučilište Oulu (Finska), Sveučilište Goethe Frankfurt (Njemačka) i Otvoreno sveučilište (UK). Stručnjaci s navedenih, ali i drugih svjetskih sveučilišta, sudjeluju i u projektu TRUELA.

Događanja su pružila priliku za razmjenu iskustava, ideja i istraživačkih rezultata u međunarodnom okruženju, potičući inovativnost u učenju i poučavanju uz primjenu suvremenih alata i znanstvenih spoznaja. Okupila su stotinjak sudionika iz Hrvatske, Njemačke, Finske i UK-a. Iako su najveći dio sudionika bili visokoškolski nastavnici i istraživači, na događanjima su sudjelovali i učitelji i nastavnici iz osnovnih i srednjih škola te predstavnici državnih agencija vezanih za obrazovanje i istraživanje.

Kao ključno, 1. srpnja 2025. na MEF-u je održana je konferencija „Dizajn učenja u vrijeme umjetne inteligencije“. Završna konferencija projekta iLed organizirana je u sinergiji s projektom TRUELA, budući da su oba projekta fokusirana na dizajn učenja, analitiku učenja i umjetnu inteligenciju kao ključne suvremene alate za unapređenje učenja i poučavanja.

Nakon uvodne riječi koju je održao prodekan MEF-a prof. dr. sc. Davor Ježek, voditeljica projekata prof. dr. sc. Blaženka Divjak predstavila je ključne projektne rezultate: razvojne, prije svega alat za dizajn učenja Balanced Design Planning, kao i znanstvene, odnosno istraživanja u području dizajna učenja, analitike učenja i umjetne inteligencije.

U prvom dijelu konferencije održana je debata eksperata pod nazivom „Umjetna inteligencija u obrazovanju: koristiti ili ne koristiti?“, koja je izazvala velik interes i interakciju publike. U debati su sudjelovali prof. dr. sc. Blaženka Divjak (FOI), prof. dr. sc. Mirza Žižak (MEF), prof. dr. sc. Alexander Tillmann (Goethe), prof. dr. sc. Hanni Muukkonen (Oulu), Paul Astles (OU) i doc. dr. sc. Ivan Banovac (MEF). Stručnjaci su raspravljali o važnim pitanjima vezanim uz primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju: o korisnosti za donositelje odluka u obrazovanju, potencijalima u unapređenju kvalitete dizajna učenja, utjecaju na motivaciju i učenje studenata, korisnosti sadržaja za studente i nastavnike, pravednosti vrednovanja i utjecaju na dostupnost analitike učenja.

U nastavku konferencije održane su četiri radionice, od čega tri u sinergiji s projektom TRUELA. Na radionicama sudionici su sudjelovali u raspravi i praktičnim aktivnostima vezanim za dizajn učenja uz pomoć inovativnog BDP alata (learning-design.eu) i umjetne inteligencije, prakse u e-učenju na renomiranim europskim sveučilištima, kao i nove pristupima učenju i poučavanju u biomedicini.

Drugi dan, 2. srpnja 2025., održana je istraživačka radionica u sklopu projekta TRUELA. Na radionici su istraživači s uključenih visokih učilišta, ali i drugi zainteresirani nastavnici i istraživači, raspravljali o suvremenim istraživanjima i praksama vezanim za puteve i obrasce u učenju, analitiku kurikuluma i primjenu spoznaja temeljenih na analitici učenja u provedbi obrazovnih intervencija i unapređenja.

Uz konferenciju i radionice, 30. lipnja 2025. održana su i dva projektna sastanka, na kojima su međunarodni projektni timovi raspravljali o aktualnim i predstojećim projektnim aktivnostima.

Iako projekt iLed završava u listopadu 2025., nastavak rada na zajedničkim ciljevima međunarodnog projektnog tima, u dodatno proširenom sastavu, već je osiguran. Naime, FOI-ju je, kao prvi na listi s najvećim brojem bodova, odobren sljedeći koordinatorski Erasmus+ projekt: Streamlining AI in Learning Reimagination (SAILeR), u iznosu od 400.000 EUR. Projekt započinje krajem godine, ponovno pod vodstvom prof. dr. sc. Blaženke Divjak.