Pod vodstvom prof. dr. sc. Blaženke Divjak, Fakultet organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu (SUZG) osigurao je nastavak razvojnih i istraživačkih aktivnosti vezanih za dizajn učenja, analitiku učenja i umjetnu inteligenciju u obrazovanju. Projekt SAILeR – Streamlining AI in Learning Reimagination – u iznosu od 400.000 EUR i trajanju od studenoga 2025. do studenoga 2028. treći je u nizu koordinatorski projekt, financiran sredstvima EU-a kroz program Erasmus+, koji provodi Laboratorij za analitiku učenja FOI-ja u partnerstvu s renomiranim međunarodnim sveučilištima.
Veliki uspjeh predstavlja činjenica da je projekt SAILeR odobren kao prvi na listi u svojoj kategoriji, s najvišim brojem bodova, i kao jedini projekt Sveučilišta u Zagrebu na ovom natječaju, na kojem je prihvaćeno manje od 10% projektnih prijava.
Uz FOI, u projektu će sudjelovati Sveučilište Goethe iz Frankfurta (Njemačka), Sveučilište Oulu (Finska), Otvoreno sveučilište Katalonije (Španjolska) i Sveučilište u Groningenu (Nizozemska). Također, uključit će se i eksperti s Otvorenog sveučilišta (Ujedinjeno Kraljevstvo), Katoličkog sveučilišta Leuven (Belgija) i Medicinskog fakulteta SUZG-a. Riječ je o nastavku, ali i proširenju suradnji razvijenih kroz prethodne Erasmus+ projekte iLed – Innovating Learning Design in Higher Education i RAPIDE – Relevant Assessment and Pedagogies for Inclusive Digital Education.
U sklopu projekata RAPIDE i iLed, u suradnji s međunarodnim partnerima, FOI je razvio inovativan koncept i besplatno dostupan alat za dizajn učenja, primjenjiv u različitim obrazovnim kontekstima, koji se već koristi u više od 40 država svijeta: Balanced Design Planning (BDP). BDP alat omogućuje nastavnicima i drugim korisnicima strukturirano planiranje aktivnosti učenja i poučavanja u skladu s ključnim pedagoškim principima i inovativnim strategijama učenja i poučavanja, uz primjenu suvremenih tehnologija i uvida iz analitike učenja.
Projekt SAILeR stavlja naglasak na primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju te omogućava nastavak razvoja alata i daljnja istraživanja. Cilj je dati novu perspektivu dizajnu učenja krećući od studijskih programa i inovativnih vizija nastavnika. Smisleno dizajniranje učenja i razvoj sadržaja za učenje potaknut će se primjenom analitike učenja i umjetne inteligencije. Međutim, projekt SAILeR velik naglasak stavlja na nastavnike kao “kormilare” koji upravljaju procesom, koristeći dobrobiti suvremenih tehnologija ciljano i odgovorno. Tako se projektom cilja na različite načine angažirati barem 1000 nastavnika u Europi i šire.
“Suvremeno obrazovanje ne može se provoditi na stare i “potrošene” načine. Moramo iskoristiti tehnologiju, pa tako i umjetnu inteligenciju, ali prije svega angažirati ljudske kreativne potencijale. Nije ideja kognitivno rasterećenje nastavnika i studenata, koje im dugoročno šteti jer ne razvijanju kognitivne “mišiće”, već im pružiti podršku u tome da tehnologije koriste za njihovo jačanje” - Blaženka Divjak, voditeljica projekta
Prepoznata kvaliteta i izvrsnost ovakvog inovativnog, održivog i naglašeno međunarodnog pristupa snažan je poticaj daljnjem razvoju inovacija u obrazovanju.