Skip to content Skip to navigation

Karijera nakon FOI-ja: Ivana Blažoti Mijoč

Objavljeno: 15.06.2020

U pregledu 'Karijera nakon FOI-ja' ovog tjedna dolazimo do karijere jedne od najpoznatijih hrvatskih YouTuberica, beauty blogerice i naše alumni studentice Ivane Blažoti Mijoč. Ivana je magistrica informatike (smjer Organizacija poslovnih sustava) iz malog zagorskog mjesta Bednja, koja je nakon nekoliko godina rada u korporacijama, sreću pronašla u vlastitom biznisu i stvaranju vlastite zajednice pratitelja. Koja znanja i vještine stečene za vrijeme studija je iskoristila u razvoju biznisa te koja je najbolja strana ovakvog posla, Ivana otkriva u intervjuu koji možete pročitati u nastavku.

 

Kako je započela Vaša priča beauty bloggerice? Kada se ste shvatili da će Vaša karijera krenuti u tom pravcu?

Priča je započela upravo na FOI-ju. Uz studij sam imala dosta slobodnog vremena koje bih provodila u raznim studentskim udrugama gdje bismo radili na projektima poput XicaTV. Bila je to prva studentska emisija koju bismo sa studentima Multimedije snimali za VTV. Tu sam naučila dosta o samom procesu snimanja i zaljubila se u obradu videa. U to vrijeme populariziran je YouTube preko kojeg sam naučila zaista mnogo, od savjeta za snimanje do beauty savjeta. I odlučila snimiti svoj prvi video. Zatim sam pokrenula i blog, Šminkericu, na kojem bih objavljivala svoje videe, a koji je ubrzo prerastao u portal s oko milijun pregleda mjesečno. Zapravo je sve krenulo iz ljubavi prema stvaranju i prenošenju znanja online.

Svijet bloggova zapravo nije Vaš početak karijere - početak je bio u marketinškim korporacijama? Kakva su iskustva bila u svijetu marketinga i velikih korporacija?

Dolazim iz tradicionalne obitelji u kojoj se očekuje da, ako si diplomirao, pronađeš posao u struci. Pa sam tako radila u online marketingu Hrvatskog Telekoma i mStarta. No, ubrzo sam shvatila da korporativni, 9-17 posao nije za mene. Spori korporativni procesi i realizacije projekata vrlo brzo bi ugušili moj kreativan duh. Tip sam osobe kojoj će ideja sinuti u tri ujutro i realizirat ću je već sljedeći dan. To je ta sloboda koju mi privatno poduzetništvo daje. Korporacije su mi ipak dale određenu strukturu u radu i praktičnu primjenu znanja stečenih na FOI-ju, tako da nikako ne žalim za tim periodom.

Prije nekoliko godina, odlučili ste krenuti u poduzetničke vode. Kako je došlo do te odluke i kako ste našli svoju nišu u poslovanju?

Paralelno s radom u mStartu ponovno sam krenula sa snimanjem za YouTube. U jednom trenu shvatila sam da ću uspjeti samo ako se tom poslu posvetim puno radno vrijeme pa sam se odvažila i pokrenula svoju tvrtku. Uz YouTube, projekt na kojem sam radila bio je i Tester Box, pretplatnički model koji donosi kozmetičke novitete na pragove korisnica, a klijentima nudi novi kanal oglašavanja svojih noviteta. Kako sam ostala u kontaktu s brendovima još iz perioda pisanja i snimanja za Šminkericu prve pitcheve dogovorila sam relativno brzo. Radila bih Tester Box i paralelno reklamirala svoj proizvod putem YouTube kanala. U međuvremenu je moj YouTube (i Instagram profil kao popratni kanal) narastao do te mjere da je postao moj primarni izvor zarade.

Pokrenuli ste beauty portal Šminkerica i uspješan commerce projekt Tester box. Koliko su Vam znanja i vještine stečene na FOI-ju pritom pomogle? Navedite koje.

Znanja i vještine stečene na FOI-ju pomogle su mi najviše tijekom rada u korporacijama. Pisanje poslovnih, financijskih i marketinških planova, prezentacijske vještine, timski rad, baze podataka, web programiranje i dizajn... tu sam definitivno bila u prednosti zbog znanja stečenih na FOI-ju. A zatim sam ta znanja i praksu prenijela na svoj biznis. 

Koja je najbolja, a koja najgora strana Vašeg posla?

Najbolje je to što sama upravljam svojim radnim danom. Nekad radim po 16 sati u komadu, nekad sam cijeli dan na YouTubeu (radim research). Najgori je financijski dio. Investicije su u početku bile dosta velike, pogotovo za projekt Tester Boxa. Bile su mi potrebne dvije godine da budem na nuli. 

Svi poduzetnici danas moraju biti svjesni važnosti digitalne transformacije i njezinog utjecaja na svakodnevno poslovanje. Kako ste se Vi snašli u tom svijetu modernizacije poslovanja, pogotovo u dijelu digitalnog marketinga koji se mijenja iz dana u dan?

Volim vjerovati da sam early adopter! Čim se pojavi nova online platforma moram je isprobati. Mislim da je to jako važno kad se bavite ovim poslom - pratiti trendove, posebno one vezane za vašu nišu. I mislim da je FOI odličan u edukaciji o važnosti tog aspekta poslovanja. Najbolje se to pokazalo za vrijeme pandemije kad ste sadržaj koji plasirate morali ekspresno prilagoditi novonastalim okolnostima. Neki su uspjeli u tome, neki malo manje. Isto se događa i prilikom svake promjene algoritma platformi na kojima objavljujem.

Koliko su danas društvene mreže važne za uspješno poslovanje, a koliko za privatan život pojedinca? Može li se uspješno pratiti korak s vremenom i živjeti u svijetu bez njih?

Društvene mreže nisu toliko važne kao što je važan brend koji gradite svojim radom i sadržajem koji stvarate. Tada nema straha od zastarijevanja pojedine društvene mreže jer će vas publika pratiti gdje god objavljivali. One su svakako prva linija kontakta s pratiteljima i mjesto gdje stvarate ton komunikacije i prezentirate svoj brend. Bez engagementa nemate što tražiti u svijetu online poslovanja, a većina engagementa se događa upravo na društvenim mrežama. Smatram da je moguće pratiti korak s vremenom i bez društvenih mreža, ali nije toliko zabavno. 


Fotografija iz privatnog albuma

Zašto ste upisali FOI? Koji predmeti Vam se, iz današnje perspektive, čine najkorisnijima za pokretanje vlastitog biznisa?

FOI sam upisala jer mi se činio kao savršeni miks poslovnih i informacijskih znanja. Nisam bila u krivu. U mojem slučaju najkorisnijima su se pokazali Poslovna ekonomija, Financijska matematika, Baze podataka, Organizacijsko projektiranje... i većina kolegija na Diplomskom studiju informatike - smjer Organizacija poslovnih sustava.

Koje su Vam najljepše uspomene vezane uz FOI?

Definitivno ona vezana za kolege i zajedničke projekte na faksu, ali i u udrugama.

Što biste poručili mladim ljudima - zašto je dobro studirati na FOI-ju?

FOI je odličan izbor ako, poput mene, volite nove tehnologije i želite steći znanja kojima ćete konkurirati kod zaposlenja, ali se i bez previše straha otisnuti u privatne poduzetničke vode. Odlična je referenca i u vašem CV-u. Provjereno!

Koji su Vam poslovni planovi za budućnost i koji Vam je najveći cilj u poslovnom životu?

I dalje bih voljela stvarati video sadržaj koji ima dugoročnu, edukativnu vrijednost. U planu je i daljnji rad na mojem kozmetičkom brendu. Voljela bih objaviti i svoju knjigu. Zasad mi je najveći cilj vlastita agencija za konzalting ljudi koji se žele okušati u online poslovanju.