Poduzetništvo, prema viđenju Europske komisije, je mnogo više od samog osnivanja i vođenja poduzeća. Radi se o vještinama i sposobnostima kojima se može bolje upravljati vlastitim životom, i to na osobnoj i profesionalnoj razini. U današnjem globalnom svijetu, razvoj osobnih vještina kao što su kreativnost, odgovornost, rješavanje problema, preuzimanje rizika, timski rad, kao transverzalnih vještina u globalnom svijetu kojeg karakteriziraju brze promjene, su od iznimne važnosti.
U Novom europskom programu vještina, između ostalog, je naglašeno: „Komisija će poduprijeti razmjenu primjera dobrih praksi između država članica i dionika kroz suradnju i mobilnost. Posebnu će pozornost imati inovacije u području pedagogije; to će uključivati potporu fleksibilnim kurikulumima, poticanje interdisciplinarnosti i partnerskog pristupa među institucijama, te potporu profesionalnom razvoju s ciljem poboljšanja inovativnih praksi podučavanja, koje, između ostalog, podrazumijevaju i korištenje digitalnih alata u razredima te stimuliranje poduzetničkog načina razmišljanja.“ Rezultati Global Entrepreneurship Monitor-a, najvećeg svjetskog istraživanja poduzetničkih aktivnosti koje godišnje objavljuje indikatore ukupne poduzetničke aktivnosti i poduzetničke okoline, u obliku izvještaja globalnih rezultata (svih uključenih zemalja) te izvještajem za svaku pojedinu zemlju pokazuju da hrvatske regije, i Republika Hrvatska u cjelini, zaostaju za zapadnim i sjevernim europskim regijama po ovom pitanju. Upravo iz tog razloga će prof.dr.sc. Petra Sippola sa Sveučilišta Seinäjoki iz poduzetnički dinamične finske regije Južna Ostrobotnija predstaviti njihova iskustva u razvoju poduzetničkih vještina, te inventivne modele i preporuke za poboljšanje poduzetničkih vještina i načina razmišljanja osoba u obrazovanju, ali i društva u cjelini.
Konferecija je okupila stručnjake, kreatore obrazovnih politika, ravnatelje obrazovnih institucija i ostale zainteresirane, kojima je prvo predstavljeno postojeće stanje u hrvatskom obrazovnom sustavu na primjeru Varaždinske županije i novosti u kurikularnoj reformi, a bila je to prilika i da saznaju kako se putem EU fondova može utjecati na nove modele podučavanja u ovom području.
Krajnji je cilj konferencije bio je razvoj prijedloga za poboljšanje pristupa obrazovanju za poduzetništvo, koje će na raspolaganju biti kako hrvatskim županijama, tako i europskim regijama, članicama Skupštine europskih regija, a i šire.
Događaj seje organiziran u sklopu provedbe projekata “Together for Cohesion: Let’s rEUnite!“ u kojem je Vodeći partner Skupština europskih regija, a Varaždinska županija jedna od projektnih regija. Projekt je prijavljen na javni poziv Opće uprave za regionalnu i urbanu politiku Europske komisije. Cilj projekta je jačanje svijesti o važnosti programa i projekata koji se financiraju kroz Kohezijsku politiku i fondove. Regije uključene u projektne aktivnosti su: Trentino (Italija), Alba i Timis (Rumunjska), Katalunja (Španjolska), Csongrad (Mađarska) i Varaždinska županija. Uključene regije organiziraju različite događaje kojima nastoje građane uključiti u dijalog i predstaviti načine na koje Kohezijska politika utječe na živote građana.
Naslovna fotografija preuzeta s: Aktualno.hr