Skip to content Skip to navigation

Prof. Blaženka Divjak s FOI-ja sudjelovala u debati na međunarodnom istraživačkom simpoziju u Bangkoku

Objavljeno: 27.11.2024

Voditeljica Laboratorija za analitiku učenja i akademsku analitiku na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu organizacije i informatike prof. dr. sc. Blaženka Divjak sudjelovala je od 20. do 22. studenog na međunarodnom istraživačkom simpoziju u Bangkoku pod nazivom 'Inter-Regional Research Symposium Transforming Higher Education: Towards Sustainable Development'. Na simpoziju je s međunarodnim stručnjacima raspravljala u debati o utjecaju umjetne inteligencije na učenje i poučavanje u idućem desetljeću.

Simpozij je okupio više od 200 sudionika iz jugoistočne Azije, Europe, SAD-a i Australije, a fokusirao se na transformaciju visokog obrazovanja u skladu s ciljevima održivog razvoja. Na njemu su sudjelovali stručnjaci iz ministarstava, sveučilišnih uprava, industrije i međunarodnih organizacija, a raspravljalo se o temama kao što su rodna jednakost, mikro kvalifikacije, utjecaj umjetne inteligencije (AI) na obrazovanje i važnost sveučilišnih rangiranja.

Profesorica Divjak je sudjelovala u dinamičnoj debati pod nazivom „Digitalna transformacija: Hoće li umjetna inteligencija unaprijediti učenje i poučavanje u sljedećem desetljeću?”, koju je organizirala Fondacija za suradnju Azije i Europe (ASEF). Debata je uključivala interaktivnu raspravu uz sudjelovanje publike, a postavljene su četiri teze o ulozi AI-a u obrazovanju:

  • Nastavnici ne bi smjeli koristiti AI u učionici dok ne prođu odgovarajuću profesionalnu obuku o tome kako AI funkcionira i utječe na ljude.
  • AI alati pomažu učiniti obrazovanje inkluzivnijim pružajući ciljanu personaliziranu podršku učenicima.
  • AI pomaže u razvoju kritičkog razmišljanja učenika.
  • Komercijalni AI alati trebali bi biti dopušteni u formalnom obrazovanju.

U diskusiji su uz profesoricu Divjak sudjelovali i međunarodni stručnjaci: prof. dr. Wayne Holmes (Knowledge Lab, University College London, UK), Saedah Hasnal (Women Techmakers Brunei, Brunej Darussalam), uz moderiranje Reke Tozsa, direktorice ASEF-a. Publika je aktivno sudjelovala glasujući prije i nakon svake rasprave, a završni rezultati pokazali su da se 81% sudionika Simpozija složilo da AI ima potencijal unaprijediti učenje i poučavanje u narednom desetljeću.

Ovaj simpozij pružio je priliku sudionicima za razmjenu ideja i stavova, kao i za spoznaju o praksama i izazovima s kojima se suočavaju sveučilišta u Jugoistočnoj Aziji. Rasprave i zaključci s ovog događaja vrijedan su doprinos razvoju visokog obrazovanja u globalnom kontekstu. „Zahvalna sam organizatorima, panelistima i svim sudionicima na inspirativnoj i produktivnoj razmjeni iskustava, a posebno prilici da upoznam sustave visokog obrazovanja u državama Jugoistočne Azije”- istaknula je prof. Divjak.