Skip to content Skip to navigation

Priopćenje za medije

Liverpool, UK, 26. srpnja 2011.: Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu jedan je od četiri glavna partnera na projektu vrijednom 4 milijuna EUR, čiji je glavni cilj popularizacija znanosti i novih tehnologija u školama, na sveučilištima te u okviru umjetničkih organizacija i medija, vodeći se idejama i perspektivama djece i mladih, s ciljem angažiranja više mladih u cijeloj Europi u donošenje odluka o najvažnijim temama današnjice – znanosti i obrazovanja.

Projekt naziva „SiS Catalyst: Children as Change Agents for Science and Society“ jedan je od prvih akcijskih planova tipa Mobilizacija i zajedničko učenje (Mobilization and Mutual Learning – MML) koja je financirana od strane Europske Komisije, 7. Okvirnog programa.

sis_slike

Projekt naziva „SiS Catalyst: Children as Change Agents for Science and Society“  jedan je od prvih akcijskih planova tipa Mobilizacija i zajedničko učenje (Mobilization and Mutual Learning – MML) koja je financirana od strane Europske Komisije, 7. Okvirnog programa.

Koordinator projekta je Sveučilište u Liverpoolu, a u projektu sudjeluju sveučilišta, obrazovne institucije, organizacije neprofitnog sektora i ostali partneri koji imaju misiju učiniti prirodne i tehničke znanosti privlačnije mladima, a isto tako otvoriti visokoobrazovne institucije neprivilegiranim skupinama društva, odnosno premalo zastupljenim grupama studenata. Na projektu će raditi 30 partnera i savjetnika iz 23 zemlje Europe i svijeta. 

Tim Fakulteta organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu, na čelu s Prof. dr.sc. Blaženkom Divjak, koja je na funkciji prorektorice za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu, već je niz godina uključen u projekte s ciljem jačanja društvene odgovornosti visokog obrazovanja, posebno prema socijalno i ekonomski osjetljivim pojedincima i skupinama. Prof.dr.sc. Blaženka Divjak je bila koordinatorica projekta popularizacije znanosti, a jedna od inicijativa koja je posredan rezultat tog projekta je i Festival znanosti u Hrvatskoj. Isto tako, ona je članica Izvršnog odbora organizacije „European Access Network“ , jedine neprofitne organizacije u Europi s misijom podržavanja prava na visoko obrazovanje studenata nižeg socio-ekonomskog statusa, studenata s invaliditetom te studenata iz manjinskih skupina.  Ostali članovi tima FOI-a bili su uključeni u istraživanja podzastupljenih grupa studenata u Hrvatskoj, te u istraživanja tehnologija za inkluzivno visoko obrazovanje. Glavna uloga FOI-a u projektu je podizanje svijesti o standardima za e-pristipačnost te istraživanje uloge tehnologije u smanjenju digitalnog jaza u obrazovanju, a osim toga FOI razvija kolaboracijski alat za projektne partnere kao i web stranice projekta, a radi i na diseminaciji rezultata projekta. Ambiciozan cilj FOI tima je izgradnja virtualnog ulaza namjenjenog djeci za sva sveučilišta u svijetu. 

Koordinatorica projekta Tricia Jenkins, direktorica Međunarodnog centra za širenje obrazovanja Sveučilišta u Liverpoolu, te dobitnica priznanja „Prijatelj FOI-a“ zbog dugogodišnje suradnje s Fakultetom, rekla je: „Djeca uče u vremenima kada je ritam tehnološkog razvoja tako brz da će uskoro prestići mogućnost odraslih da efikasno podučavaju djecu. Ova inicijativa prepoznaje da živimo u vremenu u kojem bi djecu trebali tretirati ne samo kao konzumente obrazovanog procesa, nego kao one koji doprinose tom procesu. Razumjevanje iskustva djece i mladih u suvremenom društvu, a posebno u digitalnoj eri u kojoj djelujemo, važna su za razvijanje novih obrazovnih inicijativa i programa koji su bliski i imali pozitivnog odjeka kod mladih.“

„Važan dio projekta na kojem radimo je idetificirati, u regijama u kojima djeluju partneri na projektu, djecu i mlade za koje znamo da nije izgledno da će upisati fakultet. To su grupe mladih ljudi koje se često osjećaju isključenima iz prilika koje otvara visoko obrazovanje, a velik broj istraživanja pokazuje nam da bi mnogi od njih mogli uspjeti i doprinijeti društvu te pomoći u razvoju različitih oblika učenja i istraživanja, uz podršku obrazovnih institucija i inicijativa ostalih društvenih dionika.“

Octavio Quintana Trias, direktor Europskog istraživačkog prostora, rekao je o projektu: „Stavljanjem obrazovanja u jezgru dijaloga između znanosti i društva, i uzevši u obzir djecu kao relevantne aktere u razvijanju čvršće veze između znanosti i društva, ovaj projekt otvara ključne teme važne za odgovoro ponašanje i održiv razvoj.“

„Obrazovanje će odigrati ključnu ulogu u ambicioznoj zadaći podizanja svijesti o velikim izazovima pred kojima se nalazi naše društvo. Ova inicijativa daje novu dimenziju u propitivanju tog izazova, uključujući u njega elemente interdisciplinarnosti, upravljanja, uključivanja šire javnosti, društvene pristupačnosti, zajedničkog učenja i etičnosti. Imajući na umu sve te komponente i njihovu dodanu vrijednost, ovaj projekt je zaista započeo u ključnom trenutku za riješavanje EU 2020 društvenih izazova, ali i za učvršćivanje Europskog istraživačkog prostora.“

meeting_1meeting_2meeting_3meeting_4

Konatakt osoba u Hrvatskoj za FP7 projekt „SiS Catalyst: Children as Change Agents fo Science and Society“ je prof.dr.sc. Blaženka Divjak, prorektorica za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu: blazenka.divjak@unizg.hr.

URL projekta:http://www.siscatalyst.eu/.

Link na press release Sveučilišta u Liverpoolu:http://www.siscatalyst.eu/General-public/News/CHILDREN-SHAPE-SCIENCE-EDUCATION-IN-NEW-EUROPEAN-INITIATIVE