Skip to content Skip to navigation

Predavanje u sklopu projekta "Time 4 Science" održali prof. dr. sc. Dejan Petrović i doc. dr. sc. Zorica Mitrović

U četvrtak, 12. prosinca 2024. godine, na FOI-ju su predavanje pod nazivom “Utjecaj nastavnih i izvannastavnih aktivnosti studenata na kvalitetu i zadovoljstvo životom" održali prof. dr. sc. Dejan Petrović i doc. dr. sc. Zorica Mitrović, i to u sklopu internog projekta Fakulteta 'Time 4 Science'. Na predavanju kolega s Katedre za menadžment i upravljanje projektima na Fakultetu organizacionih nauka Sveučilišta u Beogradu, predstavljeni su rezultati istraživanja projekta SHINE o utjecaju akademskih i izvannastavnih aktivnosti na zadovoljstvo životom mladih, uz analizu faktora poput kvalitete nastave, podrške nastavnika te razlika u zadovoljstvu životom prema geografskom podrijetlu, spolu i instituciji studiranja.

Dejan Petrović je redovni profesor na Katedri za menadžment i upravljanje projektima na Fakultetu organizacionih nauka Sveučilišta u Beogradu. U svom radnom vijeku bio je na specijalizaciji u SAD i radio kao gostujući profesor na nekolicini sveučilišta u zemlji i inozemstvu. Objavio je više knjiga i monografija od međunarodnog i nacionalnog značaja, a samostalno i u suradnji sa drugim autorima objavio je više znanstvenih i stručnih radova na domaćim i međunarodnim konferencijama, kao i u časopisima od znanstvenog i stručnog značaja. Održao je nekoliko uvodnih predavanja na konferencijama u zemlji i inozemstvu, a bio je i predsjednik ili član više programskih i organizacijskih odbora domaćih i međunarodnih konferencija. Urednik je časopisa Tehnika – u sekciji Menadžment te je član uredništva više međunarodnih i domaćih časopisa: Project network, International Journal of Strategic Management and Decision Support Sistems in Strategic Management, Economics i Letopis Ekonomskog fakulteta u Subotici. Bio je projektni menadžer ili član tima na velikom broju domaćih i međunarodnih znanstveno-istraživačkih i drugih projekata. Surađuje s velikim brojem domaćih i stranih organizacija, a angažiran je kao stalni ili povremeni konzultant od strane više vodećih organizacija u javnom i privatnom sektoru. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju menadžment, upravljanje projektima, strateški menadžment, procjenu projekata i upravljanje promjenama.

Zorica Mitrović je docentica na Katedri za menadžment i upravljanje projektima na Fakultetu organizacionih nauka Sveučilišta u Beogradu. Kao voditelj Centra za profesionalnu certifikaciju menadžera, odgovorna je za organizaciju i provođenje obuke u području menadžmenta i specijaliziranih menadžment disciplina, sa fokusom na projektni i strateški menadžment. Aktivnosti uključuju procjenu potreba i prilagođavanje obuka i osiguravanje kvalitete obuka u skladu sa profesionalnim standardima. Sudjelovala je kao voditelj, koordinator ili član tima na brojnim domaćim i međunarodnim komercijalnim i znanstveno-istraživačkim projektima. Surađuje sa brojnim domaćim i međunarodnim organizacijama te je angažirana kao konsultant od strane vodećih organizacija u privatnom i javnom sektoru. Njeni istraživački interesi obuhvaćaju upravljanje projektima, strateški menadžment i upravljanje investicijama.

O predavanju

Svjetska zdravstvena organizacija u svom priručniku (WHOQOL User Manual, 2012) kvalitetu života definira kao našu percepciju vlastitog položaja u životu u odnosu na ciljeve, očekivanja, standarde i težnje, uzimajući u obzir kontekst kulture i sustava vrijednosti. U istom priručniku, zdravlje se promatra kao složen fenomen, koji nije samo odsutnost bolesti, već je ključan aspekt pozitivnih emocionalnih iskustava, poput subjektivnog doživljaja blagostanja. U okviru projekta SHINE (www.shine.edu.rs), u prethodne tri godine istraživano je zadovoljstvo životom kao mjerljiva vrijednost u kontekstu održivog nacionalnog razvoja, s ciljem da se razvije efikasniji model za unapređenje života mladih. Fokus istraživanja bio je na prikupljanju podataka o tome koliko su mladi, posebno studenti, zadovoljni svojim životima – kako u cjelini, tako i u specifičnim područjima. Na predavanju su predstavljeni ključni rezultati istraživanja, uključujući utjecaj angažmana u akademskim i izvannastavnim aktivnostima na kvalitetu i zadovoljstvo životom studenata. Prikazane su razlike u zadovoljstvu životom u odnosu na geografsko podrijetlo, spol ili instituciju na kojoj ispitanici studiraju. Također, analiziralo se i kako kvaliteta nastave, podrška nastavnika i obrazovnih institucija, kao i sudjelovanje u različitim aktivnostima, mogu doprinijeti osjećaju kvalitete i zadovoljstva životom kod mladih.

Fotogaleriju pogledajte u nastavku...