Skip to content Skip to navigation

Projekt e-Škole dobitnik je nagrade Europske komisije – RegioStars

Objavljeno: 16.10.2020

Pilot-projekt e-Škole osvojio je nagradu za najbolji projekt u kategoriji Vještine i obrazovanje za digitalnu Europu. Voditelj projekta je CARNET, a Fakultet organizacije i informatike za vrijeme provođenja pilot projekta e-Škole bio je jedini akademski partner te su članovi projektnog tima sudjelovali u gotovo svim fazama realizacije pilot projekta. Voditelji pilot projekta, a trenutno i aktualnog projekta e-Škole na FOI-ju su prof. dr. sc. Vjeran Strahonja (projekt A) i prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep (projekt B).  

Dobivena nagrada je potvrda stručnosti i iskustva ljudi koji rade na projektu, ali i priprema za drugu fazu programa koja za cilj ima osigurati da škole u Hrvatskoj još brže postignu visoku razinu digitalne zrelosti. 

Svečana dodjela nagrada održala se u Bruxellesu u okviru Europskog tjedna regija i gradova, slaveći izvanredne projekte kohezijske politike iz cijele Europe.

Nagradu RegioStars Europska komisija svake godine dodjeljuje projektima financiranima iz sredstava Europske unije kako bi promovirali izvrsnost i nove pristupe u području regionalnoga razvoja, a usredotočeni su na pet područja, ključnih za budućnost regionalne politike EU.

Sinoć je na svečanoj dodjeli nagrada, pilot-projekt e-Škole nagrađen kao najbolji projekt u kategoriji Inkluzivni rast – Vještine i obrazovanje za digitalnu Europu, dokazujući važnost cjelovitog pristupa primjeni moderne tehnologije, digitalnih sadržaja i podrške omogućujući tako jednake prilike za obrazovanje svih učenika.

„Iznimno smo počašćeni i sretni što smo dobili nagradu za pilot-projekt e-Škole. To je rezultat napora svih zaposlenika CARNET-a koji su ponosni što sudjeluju u unaprjeđivanju obrazovanja u svim školama u Hrvatskoj”, rekla je Andrijana Prskalo Maček, voditeljica projekta e-Škole.

„Druga faza programa e-Škole je u tijeku i do kraja 2022. godine digitalno ćemo transformirati nastavne i obrazovne procese u svim školama. Na taj ćemo način doprinijeti jačanju digitalnih kompetencija nastavnika i učitelja, a posredno i učenika, kako bismo ih pripremili za tržište rada 21. stoljeća, daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje “.

Pilot-projekt e-Škole pokrenut je 2015. godine, a njegov glavni rezultat je povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola. U digitalno zrelim školama nastavnici koriste tehnologiju kako bi unaprijedili nastavu, razvijaju vlastite digitalne sadržaje te pružaju podršku samostalnom učenju i razvoju kritičkih vještina kod učenika koji su u središtu nastavnog procesa. Učenici tako aktivno sudjeluju u nastavi s povećanom motivacijom za učenje i nastavak školovanja te samim time postaju i konkurentniji na tržištu rada. Upravljanje e-Školama je učinkovito i transparentno, a komunikacija i razmjena e-dokumenata između škole, njenih dionika i osnivača znatno jednostavnija.

U drugoj fazi programa e-Škole, do kraja 2022. godine, u svim školama bit će izgrađene  bežične lokalne mreže s odgovarajućom aktivnom mrežnom opremom. Po dvije učionice u svakoj školi bit će opremljene modernom opremom, a svi nastavnici će dobiti prijenosna računala koja će im pomoći u primjeni suvremenih metoda poučavanja. Stoga je važan segment programa e-Škole kontinuirana podrška te provođenje edukacije nastavnika, učitelja i djelatnika škole. Također, kako bi se dodatno olakšala i potaknula uporaba IKT-a, razvijaju se brojni digitalni obrazovni sadržaji te drugi e-sadržaji i e-usluge, a provodit će se i aktivnosti koje se bave sigurnosnim aspektima uvođenja IKT-a.

„Uspjeh pilot-projekta kojim smo obuhvatili 10 posto hrvatskih škola dao nam je vjetar u leđa i  pružio potrebno iskustvo kako bismo proveli drugu fazu programa te osigurali da i preostalih 90 posto škola još brže postigne visoku razinu digitalne zrelosti”, rekao je Goran Kezunović, ravnatelj Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNET.

„Pružajući školama i učiteljima ne samo infrastrukturu, već i digitalne usluge, sadržaj, obrazovanje i podršku, znatno smo doprinijeli lakšem i uspješnom prelasku s tradicionalnog načina poučavanja na online nastavu u Hrvatskoj što se pokazalo ključnim tijekom nedavnih izvanrednih okolnosti uzrokovanih pandemijom koronavirusa.“

Preuzeto sa stranica: https://www.e-skole.hr/projekt-e-skole-dobitnik-nagrade-europske-komisije-regiostars/