Skip to content Skip to navigation

Kick off radionica projekta O_HAI ➃ Games (Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods for Computer Games) održana na FOI-ju

Objavljeno: 21.02.2020

U petak, 21. veljače 2020. godine, u Vijećnici Fakulteta organizacije i informatike održana je kick-off radionica na projektu Hrvatske zaklade za znanost - O_HAI ➃ Games - Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods for Computer Games. Sastanku su, osim članova projekta s FOI-ja, sudjelovali i članovi iz SAD-a (prof. Glenn Smith) i Španjolske (prof. Carlos Carrascosa, prof. Vicente Julian i prof. Jaime Arango), kao i studenti FOI-ja i članovi AI Laboratorija. Voditelj projekta je izv. prof. dr. sc. Markus Schatten, a koordinator je FOI. Više o projektu pročitajte u nastavku.

 

O projektu 

Hibridne metode umjetne inteligencije koje predstavljaju uspostavu ansambla različitih simboličkih i statističkih metoda umjetne inteligencije radi postizanja što točnijeg rezultata, sveprisutne su u stručnoj i znanstvenoj literaturi. Ipak, metodologija razvoja takvih metoda uglavnom je ad-hoc i ovisi od projekta do projekta. Računalne igre od samih su početaka vezane uz područje umjetne inteligencije - od Shannonovog minmax algoritma za umjetnog igrača šaha 1949., do najnovijih postignuća poput AlphaGo sustava koji je pobijedio velemajstora u igri Go, igre su se pokazale kao izrazito plodno područje za razvijanje metoda umjetne inteligencije. S druge strane umjetna je inteligencija izrazito važna komponenta većine računalnih igara koje se često vrednuju i hvale korištenjem novih i inovativnih metoda umjetne inteligencije. Računalne igre omogućuju nam provjeru metoda umjetne inteligencije ne samo u svrhu zabave, već i u mnogim drugim područjima ljudskog djelovanja, o čemu svjedoče područja ozbiljnih igara i igrifikacije.

U projektnoj prijavi predlaže se uspostavljanje novog okvira za orkestraciju hibridnih metoda umjetne inteligencije s posebnom primjenom na razvoj računalnih igara. U skladu s time razvila bi se ontologija i meta-model alata za stvaranje modela (ansambla) metoda umjetne inteligencije, zatim modularna distribuirana platforma za orkestraciju hibridnih metoda umjetne inteligencije te niz modula hibridnih ansambla koji bi se testirali u četiri okružja računalnih igara:

  • MMORPG igre;
  • igrificirana okolina za učenje;
  • ozbiljna igra vezana uz autonomna vozila;
  • igra za holografsku/volumetrijsku igraću konzolu koja bi se također razvila u projektu.

Na projektu, uz profesora Schattena, sudjeluju i FOI-jevi profesori i asistenti doc. dr. sc. Igor Tomičić, dr. sc. Bogdan Okreša Đurić, prof. dr. sc. Neven Vrček i Damir Horvat, prof.