O projektu
Hibridne metode umjetne inteligencije koje predstavljaju uspostavu ansambla različitih simboličkih i statističkih metoda umjetne inteligencije radi postizanja što točnijeg rezultata, sveprisutne su u stručnoj i znanstvenoj literaturi. Ipak, metodologija razvoja takvih metoda uglavnom je ad-hoc i ovisi od projekta do projekta. Računalne igre od samih su početaka vezane uz područje umjetne inteligencije - od Shannonovog minmax algoritma za umjetnog igrača šaha 1949., do najnovijih postignuća poput AlphaGo sustava koji je pobijedio velemajstora u igri Go, igre su se pokazale kao izrazito plodno područje za razvijanje metoda umjetne inteligencije. S druge strane umjetna je inteligencija izrazito važna komponenta većine računalnih igara koje se često vrednuju i hvale korištenjem novih i inovativnih metoda umjetne inteligencije. Računalne igre omogućuju nam provjeru metoda umjetne inteligencije ne samo u svrhu zabave, već i u mnogim drugim područjima ljudskog djelovanja, o čemu svjedoče područja ozbiljnih igara i igrifikacije.
U projektnoj prijavi predlaže se uspostavljanje novog okvira za orkestraciju hibridnih metoda umjetne inteligencije s posebnom primjenom na razvoj računalnih igara. U skladu s time razvila bi se ontologija i meta-model alata za stvaranje modela (ansambla) metoda umjetne inteligencije, zatim modularna distribuirana platforma za orkestraciju hibridnih metoda umjetne inteligencije te niz modula hibridnih ansambla koji bi se testirali u četiri okružja računalnih igara:
- MMORPG igre;
- igrificirana okolina za učenje;
- ozbiljna igra vezana uz autonomna vozila;
- igra za holografsku/volumetrijsku igraću konzolu koja bi se također razvila u projektu.
Na projektu, uz profesora Schattena, sudjeluju i FOI-jevi profesori i asistenti doc. dr. sc. Igor Tomičić, dr. sc. Bogdan Okreša Đurić, prof. dr. sc. Neven Vrček i Damir Horvat, prof.