Skip to content Skip to navigation

Mobilnost studenata

Suradnja, internacionalizacija i mobilnost studenata i (ne)nastavnog osoblja važne su odrednice misije i djelovanja FOI-ja.

Gdje studenti mogu na razmjenu?

Studenti Fakulteta organizacije i informatike za studijski boravak mogu odabrati jedno od sveučilišta/fakulteta s kojima Fakultet ima sklopljen Međuinstitucijski bilateralni sporazum. Na raspolaganju je ukupno 20-ak sveučilišta iz zemalja diljem Europe. Trajanje mobilnosti studenata je najmanje 3, a najviše 12 mjeseci ( preddiplomski, diplomski i doktorski studij). Ovaj oblik može uključivati i period stručne prakse (sveukupno ne smije premašiti rok od 12 mjeseci). Na razmjenu mogu ići studenti druge i viših godina studija.

Studentima se preporuča da, prilikom odabira fakulteta/sveučilišta, u obzir uzmu nekoliko važnih čimbenika:

  1. Obratiti pozornost na sličnost i preklapanje studijskog programa i predmeta na FOI-ju s onima na stranom sveučilištu
  2. Kontaktirati internetske stranice stranog sveučilišta ili kontakt osobu za međunarodnu suradnju u vezi popisa predmeta koje nude na engleskom jeziku (ili nekom drugom jeziku na kojem student može slušati predavanja i polagati ispit)
  3. Obratiti pozornost na troškove na razmjeni (cijena boravka u svim europskim zemljama nije jednaka, npr. skandinavske zemlje su skuplje od ostalih)
  4. Istražiti mogućnosti smještaja i prehrane (boravak u studentskom, domu, hostelu, dobivanja studentske iskaznice i sl.)
  5. Uzeti u obzir dugotrajnost procesa (često je prijava na natječaj čak godinu dana prije samog odlaska na mobilnost) i planove studija uskladiti s time.

Prijava

Kandidati za studentsku razmjenu odabiru se natječajem koji raspisuje Ured za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu (obično se natječaj raspisuje početkom tekuće akademske godine za sljedeću ak. godinu). Studenti prilikom prijave i sastavljanja motivacijskog pisma moraju odabrati predmete koji će im se nakon povratka na matični fakultet moći priznati. Stoga se pri izboru stranog sveučilišta i predmeta trebaju konzultirati s ECTS koordinatorom na FOI-ju (doc.dr.sc. Igor Balaban).

Upute za prijavu na Erasmus+ studijski boravak

Odabir kandidata

Upute za odabir kandidata za Erasmus+ studijski boravak

U okviru odabranog studijskog programa student na visokoobrazovnoj instituciji u kojoj će boraviti na razmjeni mora upisati najmanje 25 ECTS bodova (za jedan semestar), a za kraće razdoblje razmjerno manje ECTS-a. Izuzetak od tog pravila moguć je u situaciji kada je razmjena predviđena za izradu diplomskog ili doktorskog rada te za boravak na stručnoj praksi. Studentu koji ide na razmjenu se prije, tijekom ili nakon akademske godine u kojoj je na razmjeni može dopustiti upis do 45 ECTS bodova po semestru.

Financiranje Erasmus+ mobilnosti vezane uz studentsku mobilnost

Financiranje mobilnosti studenata odvija se kroz podjelu programskih država u tri kategorije (za oba oblika mobilnosti), ovisno u koju od država student odlazi:

  • Grupa 1: programske države s višim troškovima života
  • Grupa 2: programske države sa srednjim troškovima života
  • Grupa 3: programske države s nižim troškovima života.
Zemlje Financijska potpora (EUR mjesečno)
Grupa 1 programske države s višim troškovima života Danska, Irska, Francuska, Italija, Austrija, Finska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Lihtenštajn, Norveška, Švicarska 460
Grupa 2 programske države sa srednjim troškovima života Belgija, Češka, Njemačka, Grčka, Španjolska, Hrvatska, Cipar, Luksemburg, Nizozemska, Portugal, Slovenija, Island, Turska 410
Grupa 3 programske države s nižim troškovima života Bugarska, Estonija, Latvija, Litva, Mađarska, Malta, Poljska, Rumunjska, Slovačka, Makedonija 360

Studenti s invaliditetom imaju pravo na uvećani iznos financijske potpore, ovisno o stupnju invaliditeta na temelju potvrde ovlaštene ustanove.

Studenti slabijeg socioekonomskog statusa odabrani za studijski boravak imaju pravo na dodatnu financijsku potporu u iznosu od 200 eura mjesečno.

Studenti odabrani za obavljanje stručne prakse imaju pravo na dodatnu financijsku potporu od 100 eura mjesečno.

Studenti koji ne uđu u krug stipendiranih studenata, na razmjenu mogu otići o svom trošku ( zero-grant students).

Gdje na stručnu praksu u inozemstvu?

Stručnu praksu u odabranoj programskoj državi student može odraditi u sljedećim organizacijama:

  • visokoobrazovna institucija kojoj je dodijeljena Erasmus povelju za visoko obrazovanje
  • bilo koja javna ili privatna organizacija aktivna na tržištu rada ili organizacija aktivna u području edukacije, treninga i mladih, kao što su:
  • javna ili privatna, mala, srednja ili velika poduzeća (uključujući socijalno poduzetništvo)
  • javno tijelo na lokalnoj, regionalnoj ili državnoj razini
  • istraživački instituti
  • zaklade
  • škole / instituti / edukacijski centri na svim razinama (od predškolske do visokog obrazovanja i obrazovanja odraslih)
  • neprofitne organizacije, asocijacije
  • tijela koja se bave profesionalnim savjetovanjem i informacijskim uslugama i sl.

Organizacije u kojima student ne može odraditi stručnu praksu su:

  • institucije EU i ostala tijela EU uključujući i specijalizirane agencije
  • organizacije zadužene za upravljanje programima EU (nacionalne agencije).

Priznavanje stručne prakse

Fakultet organizacije i informatike za uspješno izvršenu aktivnost razdoblja stručne prakse priznaje 6 ECTS bodova i to ako je obavljena u IV. semestru diplomskog studija te ako je u skladu sa studijskim programom i priznata od strane voditeljice stručne prakse i FOI ECTS koordinatora. Priznavanje se vrši sukladno dokumentu Learning Agreement for Traineeships koji potpisuju student, FOI i tvrtka u kojoj će student boraviti za vrijeme stručne prakse, prije početka razdoblja mobilnosti.

Neformalni vodič Erasmus+

Financiranje Erasmus+ mobilnosti vezane uz stručnu praksu

Financiranje mobilnosti studenata odvija se kroz podjelu programskih država u tri kategorije (za oba oblika mobilnosti), ovisno u koju od država student odlazi:

  • Grupa 1: programske države s višim troškovima života
  • Grupa 2: programske države sa srednjim troškovima života
  • Grupa 3: programske države s nižim troškovima života.
Zemlje Financijska potpora (EUR mjesečno)
Grupa 1 programske države s višim troškovima života Danska, Irska, Francuska, Italija, Austrija, Finska, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo, Lihtenštajn, Norveška, Švicarska 460
Grupa 2 programske države sa srednjim troškovima života Belgija, Češka, Njemačka, Grčka, Španjolska, Hrvatska, Cipar, Luksemburg, Nizozemska, Portugal, Slovenija, Island, Turska 410
Grupa 3 programske države s nižim troškovima života Bugarska, Estonija, Latvija, Litva, Mađarska, Malta, Poljska, Rumunjska, Slovačka, Makedonija 360

Studenti s invaliditetom imaju pravo na uvećani iznos financijske potpore, ovisno o stupnju invaliditeta na temelju potvrde ovlaštene ustanove.

Studenti slabijeg socioekonomskog statusa odabrani za studijski boravak imaju pravo na dodatnu financijsku potporu u iznosu 200 eura mjesečno.

Studenti odabrani za obavljanje stručne prakse imaju pravo na dodatnu financijsku potporu u iznosu od 100 eura mjesečno.

Studenti koji ne uđu u krug stipendiranih studenata, na razmjenu mogu otići o svom trošku ( zero-grant students).

Razine mobilnosti

Postoje 3 razine mobilnosti za studente:

  1. studenti preddiplomskih studija: minimalno trajanje 6 mjeseci do 36 mjeseci
  2. studenti diplomskih studija: minimalno trajanje 6 mjeseci do 24 mjeseca
  3. studenti doktorskih studija: minimalno trajanje 6 mjeseci do 36 mjeseci

Na koja se sveučilišta može otići?

Sveučilište u Zagrebu od 2013. godine sudjeluje u šest konzorcija unutar aktivnosti 2 (Action 2), koji omogućuju dolaznu i odlaznu razmjenu studenata, istraživača, nastavnika i administrativnog osoblja s visokim učilištima u trećim zemljama (i svim ostalim zemljama) iz geografskih područja (LOT) koja su članovi konzorcija.

Sveučilište u Zagrebu sudjeluje kao partner u sljedećim projektima mobilnosti:

Financijska potpora

Erasmus Mudus stipendija uključuje mjesečnu financijsku potporu, jednu povratnu putnu kartu i zdravstveno osiguranje i osiguranje od nesreće (u maksimalnom iznosu do 75 eura mjesečno).

Iznos financijske potpore iznosi:

  • EUR/mjesečno za studente preddiplomskih i diplomskih studija
  • 1.500 EUR/mjesečno za studente doktorskih studija.

Postupak prijave

Kandidati se za razmjenu prijavljuju na natječaj koji raspisuje koordinator svakog konzorcija.

Odabir kandidata

Odabir kandidata izvodi se na razini konzorcija. Za detaljnije informacije o proceduri odabira kandidata posjetite službenu mrežnu stranicu svakog programa.

Bilateralna razmjena temeljem sporazuma FOI-ja

Fakultet organizacije i informatike ima sklopljene bilateralne sporazume sa sveučilištima/fakultetima iz svih dijelova svijeta radi provedbe raznih međunarodnih aktivnosti. Razmjena studenata jedna je od aktivnosti koje ti sporazumi predviđaju.

Trenutno je aktivna razmjena studenata s dva američka sveučilišta:

  • University of Central Florida, Orlando, SAD
  • Temeljem sporazuma o akademskoj suradnji iz 2010. godine, studenti Fakulteta organizacije i informatike svake druge akademske godine imaju mogućnost sudjelovati u dvotjednom studijskom posjetu Sveučilištu u Centralnoj Floridi (UCF). Do sada su ostvarena dva posjeta FOI studenata UCF-u, te dva posjeta američkih studenata FOI-ju.
  • Troškove studijskog putovanja i boravka snose zajednički FOI i UCF.
  • Natječaj za sudjelovanje u studijskom posjetu UCF-u objavljuje se na internetskim stranicama FOI-ja.
  • University of Cincinnati, Ohio, SAD
  • Temeljem sporazuma izmedu Sveucilišta u Cincinnatiju i Sveučilišta u Zagrebu iz 2013. godine, studenti FOI-ja imaju mogućnost provesti jedan semestar na tom sveučilištu bez plaćanja školarine (školarine u SAD-u iznose i do nekoliko desetaka tisuća dolara godišnje). Studenti sami snose troškove putovanja i boravka u SAD-u. U zimskome semestru 2014./15. prvi student s FOI-ja boravi na studentskoj razmjeni na UC-u.
  • Natječaj za sudjelovanje u razmjeni s UC objavljuje se na internetskim stranicama FOI-ja.

Bilateralna razmjena temeljem sporazuma Sveučilišta u Zagrebu

Bilateralna razmjena temeljem medusveučilišnih sporazuma temelji se na bilateralnim ugovorima koje Sveučilište u Zagrebu sklapa sa stranim sveučilištima radi provedbe svojih međunarodnih aktivnosti. Razmjena studenata samo je jedna od aktivnosti koje sporazumi predviđaju. Takva vrsta sporazuma u pravilu uključuje čitavo Sveučilište.

Trajanje razmjene: minimalno 3 mjeseca, a maksimalno 12 mjeseci. Trajanje razmjene određuje se prema pozivnom pismu prihvatnog sveučilišta.

Studenti za vrijeme trajanja razmjene ostaju upisani na Fakultet organizacije i informatike. Studenti koji se nalaze u kategoriji onih koji imaju obavezu participacije u troškovima studija, za vrijeme trajanja razmjene dužni su nastaviti plaćati participaciju, a oslobođeni su plaćanja školarine na inozemnom sveučilištu.

Financijska potpora

Studentima se za razmjenu temeljem međusveučilišnih sporazuma može odobriti potpora iz sredstava Sveučilišta u Zagrebu ili iz sredstava prihvatnog sveučilišta.

Studentima koji na razmjenu odlaze izvan europskog kontinenta u pravilu se pokrivaju putni troškovi do maksimalnog iznosa od 5.000 kuna.

Postupak prijave

Kandidati za studentsku razmjenu prijavljuju se na natječaje koji raspisuje Sveučilište u Zagrebu. Natječaji se raspisuju tijekom cijele akademske godine, u pravilu barem jedan semestar prije samog početka razmjene.

Prije prijave na natječaj svi studenti zainteresirani za razmjenu dužni su proučiti i, u dogovoru sa ECTS koordinatorom na FOI-ju, usporediti studijske programe matičnog i inozemnog sveučilišta, te se savjetovati o kolegijima koje bi mogli slušati i polagati u inozemstvu. Potrebno je obratiti pažnju, te se informirati na kojem se jeziku izvodi nastava na stranom sveučilištu.

Odabir kandidata

Odabir kandidata provodi Odbor za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu, a osnovni kriteriji za odabir studenata su: pismo motivacije, akademski uspjeh, poznavanje engleskog, odnosno stranog jezika na kojem se održava nastava na stranom sveučilištu.