Skip to content Skip to navigation

Ivana Koren - Moje španjolsko iskustvo

2016
Program:
Erasmus+

Odabirom Španjolske kao zemlje koja će mi predstavljati dom 150 dana, odnosno 5 mjeseci, učinila sam najbolju odluku koja mi je pružila da steknem nezaboravno životno iskustvo studiranja, rada i života u stranoj zemlji. Procesi prijave, prikupljanja potrebne dokumentacije, odabira stranih kolegija te prikupljanja svih korisnih informacija o gradu Alcali, kojeg sam odabrala za razmjenu, zahtijevali su dosta truda. Sada kada razmišljam i sjetim se svih briga i straha od nove sredine, znam da je bilo zaista nepotrebno jer mi je upravo to iskustvo donijelo veliku dozu samopouzdanja, otvorilo nove vidike te stvorilo prijateljstva i uspomene koje će trajati zauvijek.

Iako nije sve bilo po planu i nisam uspjela slušati sve predmete koje sam prvotno izabrala, imala sam veliku pomoć osoblja Sveučilišta u Alcali te našeg FOI-ja nakon čega sam uspjela posložiti svoj raspored za cijeli semestar. Komplikacije su uvijek prisutne, ali dok se nađeš među studentima sa svih krajeva svijeta i vidiš da nisi jedina osoba s takvim problemima, shvatiš da će se stvari jednostavno posložiti na svoje mjesto. Uz standardne kolegije koje sam slušala i polagala na engleskom jeziku, sudjelovala sam u projektu #EuropeHome u sklopu kojeg sam obavljala praksu u software development poduzeću Plain Concepts u Madridu. Iako Španjolci nisu vrsni govornici engleskog jezika, uspjela sam usavršiti engleski jezik jer je on ipak glavni jezik međunarodnih studenata te naučiti osnove španjolskog koje su mi bile potrebne za snalaženje u trgovinama, kupnju autobusnih karata i snalaženje po gradu. Krug međunarodnih studenata s kojima sam najviše provodila vrijeme sastojao se od studenata iz Grčke, Belgije, Slovačke, Engleske, Srbije, Francuske te naših domaćih Hrvata. Uz organizacije ESN Alcalá te Citylife Madrid koji su organizirali razne evente, zabave i putovanja, obišla sam nekoliko gradova u Španjolskoj te posjetila Portugal koji je svega na par sati vožnje od Madrida. Kako je Alcalá manji grad koji je udaljen od Madrida 30-ak kilometara, gdje sam ujedno odrađivala i praksu, Madrid mi je bio drugi dom. Grad od 3 milijuna stanovnika upoznala sam i u najtanjim crtama, otkrila sve ljepote koje pruža i uživala u njemu kroz čak tri godišnja doba.

SMJEŠTAJ

Izborne kolegije slušala sam na dva fakulteta – Polytechnic School koji se nalazi unutar samog kampusa te Faculty of Economics, Business and Tourism smješten u samom centru Alcale. Sveučilišni kampus udaljen je od centra Alcale 10 minuta vožnje gradskim autobusom, a osim dva studentska doma te desetak fakulteta, sadrži i veliki supermarket, banku, željezničku stanicu te Burger King. J Za smještaj sam odabrala jedan od doma unutar kampusa kako bih bila što bliže glavnom fakultetu – Giner de los Rios (RESA) koji nudi brojne mogućnosti za studente. Pogodnost koju nude studentima s razmjene jest jednokrevetna soba za 292€ plus režije koje ispadnu oko 50€ mjesečno. Za naš je standard ova cijena poprilično visoka, ali nudi niz dodatnih pogodnosti: privatna kuhinja i kupaonica unutar sobe, besplatni najam glačala te usisavača, teretana i soba s igrama poput stolnog nogometa, pikada, biljara ili nintendo igrica u sklopu doma te kantina. Za dom je potrebno uplatiti 700€ depozita koji se vraća prilikom odjave sobe. Kako je dom udaljen od centra, a nekoliko velikih fakulteta smješteno je u samom centru, mnogo je studenata bilo smješteno u privatnim stanovima u centru Alcale, čije cijene se kreću od 150 do 300€, ovisno o prioritetima. U domu je bilo smješteno desetak međunarodnih studenata i svi smo činili pravu malu obitelj.

HRANA

Paella, tortilla de patatas, churros, jamon, montaditos neki su od naziva popularnih jela u Španjolskoj. Uz tipične španjolske delicije, grad Alcalá nudi klasične restorane, brzu prehranu te najpopularniji tapas. Ukratko, kako smo mi Hrvati poznati po dugim kavama i razgovorima, Španjolci tu kavu (ili još češće pivo) nadopunjuju malim porcijama hrane u svim oblicima i vrstama. Tako se za cijenu od 3€ može pronaći sok uz malu porciju sendviča, kebaba, falafela ili drugih zanimljivih jela.

U sklopu studentskog doma Giner de los Rios postoji kantina gdje se studenti doma često hrane, a nudi doručak, ručak i večeru radnim danima. Cijena za jedan obrok je otprilike 6€, ali uključuje predjelo, glavno jelo, desert i piće. Postoji i opcija kartice za deset obroka koja je 55€ i može se iskoristiti u neodređenom vremenskom periodu. Ja sam koristila kombinaciju ove opcije s karticom i kuhanja unutar svoje kuhinje jer su cijene u supermarketima bile i više nego povoljne za kupnju namirnica.